2007. szeptember 6., csütörtök

RDEA806 első fázisa sikeresen lezárúlt

Most elég nagy a hajtás az irodában, alig van időm bár mire is. Blogokat pár napja nem is olvastam. Most viszont kikapcsolódás jelébe olvastgattam egy kicsit a neten. Ott ezt a cikket találtam, amiről azért még is egy keveset szeretnék írni. Egy kaliforniai cég most fejezte be egy új non-nucleoside reverse transcriptase inhibitornak (NNRTI) a tesztelés első fázisát. Ebből a típusú gyógyszerből már több fajta van, de elég gyakran előfordul a keresztrezisztencia ebben a gyógyszerosztályban. Kerestrezisztancia azt jelenti, hogy ha a vírus rezisztensé válik egyik NNRTI-re, egyben rezisztentsé válhat az egy osztályben lévő másik gyógyszerekre is.

Na, most ez a gyógyszer, aminek a tesztelés első fázisa (a háromból) most sikeresen zárult le, úgy tünik, nincs kitéve a keresztrezisztencia veszélyének, a teszt eredményei alapján. Ráadásúl, úgy tünik, hogy kevés kölcsönhatása van más gyógyszerekkel. Mivel ezek az eredmények biztatóak, nem lehet elfelejteni, hogy még két tesztelési fázis következik. Volt már rá precedens, hogy gyógyszerek a tesztelés utolsó fázisában megbuktak, de alapból biztató szerintem.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

hirtelen azt hittem shivát olvasok, pedig határozottan emlékeztem hogy rád kattintottam ;)

Independence írta...

Köszi Nes ;-) Ez számomra nagy bók! :-)