2007. október 12., péntek

Közeledik a gyógyszeres kezelés

Ma reggel félkómásan elmentünk az eredményeinkért, legalábbis én félkómás voltam, Schatzi csak fáradt volt. Az éjjel negyed háromkor feküdtem le, mivel ki kelett még teregetni a mosást, mivel hogy szombatreggelre megszáradjon. Szombat reggel, első járattal indulok ki egy hétre. Tegnap délután kaptam a jóváhagyást a kintiektől (ennek a jóváhagyás beszerzése egy külön és eléggé érdekes dolog volt...), mindjárt le is foglaltam a járatot (ami csodák csodájára nem is volt förtelmes áron).

Lényegre törve: ma reggel kiderült, hogy a CD4-számom 738-ról süllyedt 428-ra. A relatív szám meg 22-ről 20%-ra ment. Okés, elég erőteljesen estek a számok, de ez most csak egy mérés volt. Vírusszám még nem volt készen, ez a szám után majd jövő héten fogok érdeklődni, ha akad időm, bár sejtem hogy nem lesz alacsonyabb a múltkori 443 000-nél. Röviden: elég nagy az esélye annak, hogy nem túl sokára el kell kezdenem a gyógyszerszedést.

A múlt hónapokban voltak már napok, amikor azt mondtam, hogy alig várom már, mivel mostanában egyre több a kisebb gond: bőrfertőzés, torokgyulladás, stb. A sok kisebb dolgon veszem észre magamon, hogy a szervezetemnek lassan egy kis segítségre szorúl a fertőzésem leküzdésében. Szerencsére, erre van mostanában lehetőség. Majd decemberben végefelé többet tudok mondani, mivel akkor lesz a következő kontroll.

Schatzi is megkapta az eredményeit. Ő nagyából szinten maradt, szerencsére és nem bizonyodott be az állítása, hogy azért maradt szinten, mert dohányzott. Hónapok óta nem gyújtott rá. Megint egy indokkal kevesebb a cigizésre... ;-)

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Én szoritok neked, Indep!

Névtelen írta...

A dohányzást valóban nagyon érdemes mellőzni!

Ami Téged illett, a CD4 darabszámra tényleg durván lecsökkent, a több, mint 300-as zuhanás akut szakaszban szokott lenni, de utána visszaemelkedik. Viszont a % az nem rossz. 2% különbség gyakorlatilag nem sokat jelent,%-nál a minimum 4-5 % esésre figyelnek oda. Ami viszont tényleg aggasztó, hogy kisebb tüneteid vannak és a baromi magas előzőleg mért vírusszám. Tudod ugye, hogy minél magasabb a vírusszám, annál nagyobb az esély a betegség kitörésére, mert annál jobban halad előre a fertőzésed.
Szerintem is menj el 3 hónap múlva és ha ugyanilyen adataid lesznek, főleg, ha még problémáid is, akkor megfontolhatod a kezelést, mert ez a magas vírusszám és a tünetek elég aggasztóak. Önmagában véve a 350 feletti CD4 szám még elfogadható, az annyira nem sietteti a kezelést, viszont ott meg a nagy darabszám csökkenés nem jó. Az másik dolog, hogy ha elkezded a gyógyszert,akkor a tünetek is elmaradnak.
Mindenesetre szorítok Neked, hogy tudatosan és minden lelki teher nélkül kezdjed el a kezelést!

Independence írta...

Vasmadár: köszi :-)

Névtelen: köszönöm szépen! A felkészülést a gyógyszerszedésben már hónapokkal ezelőtt elkezdtem azzal, hogy minden reggel veszem be a vitamin tablettámat, hogy megszokjam azt, hogy minden nap be kell vennem a bogyót. Eddig a napok 80-90%-ában sikerült ugyan abban az időben bevennem a vitamintablettámat. Lelkileg is fel vagyok készülve a szedésra, csak kicsit félek a mellékhatásoktól, de azt is túl lehet élni. Majd meglátom mi lesz. Most azzal számolok, ha ilyen ütemben változnak a számaim, hogy akkor nyár környékén kapom majd meg a gyógyszereket.