2008. március 4., kedd

Szeretetcsomag Hollandiából

Tegnap este tízkor voltam otthon, de közben egyik barátom Hollandiából szólt nekem, miközben még a Borárostérnél egy kürtös kalácsot ettem, hogy minden rendben velem? Aggódot miattam, úgy érezte valami gond van/volt. Megnyugtattam, és mondtam, hogy majd beszélünk, amikor otthon leszek (egyrészt, mivel nem olcsó a mobil telefonálás külfölddel, másrészt mivel meg akartam enni a mazsolás kürtös kalácsomat).

Amikor haza értem egy másik meglepetés várt, bár én már vártam, hogy mikor jönn. Eddig mindig úgy sikerült, amikor Hollandiában voltam, hogy minimum egy büntetést összeszedjek, bár nagyon fegyelmezetten vezetek. Most is így volt. Amstelveen-nél a megengedett 80 km-es sebesség helyett egy rémisztő 89 km-es sebességgel száguldoztam az autópályán. Korrekció után, egy 6 km-es túllépésért € 20 kell fizetnem. Ma reggel azon gondolkoztam, miközben gyalogoltam az irodába, hogy nem ártana ha a hollandhoz hasonló rendszert vezetnének be itt Pesten. Az elején nagyon jól jönnének a bevételek a magyar államkasszának és hosszú távon meg javítana a kocsivezetők magatartásán. Nagyon úgy tűnik, hogy minél nagyobb a kocsi, minél alacsonyabb a vezető sociális IQ-je: csak nyomjuk a pedált és nem érdekel, ha valakit elgázolunk. Kocsi bírni fogja. Valahogyan, mintha nem jönne le nekik (persze vannak kivételek), hogy egy társadalom arról szól, hogy figyelünk a másikra.

Nincsenek megjegyzések: