2008. december 21., vasárnap

Házi orvosommal kell beszélnem

Pénteken kiengedtek a kórházból, mivel egyelőre nem volt már vizsgálat amit tudtak volna végezni. A fertőzés, amit találtak, most kezelés alatt van, de az a fertőzés nem magyaráz meg minden tünetet, főleg azokat nem, amik a legalapvetőbbek: hova tünt a vas és a zsír a szervezetemből? Hétfőnn lesz még egy nyakbadöfés: mintát vesznek a nyaki nyirokcsomóból. Alig várom. Aztán majd januárban is lesz még egy szken.

Most vidéken vagyok, szüleimnél, felerősödni. Szombaton végig aludtam a napot, szüleim percre pontosan, ozták az ennivalót, hogy egyem meg. Gyorsabban hozták az ennivalót, mint ahogy emészteni tudtam. Ha most nem fogok hízni legalább 1 kilót, akkor nem tudom. Ne felejtsek el mérlegre állni ;-)

Csodák csodájára sikerült pénteken elintézni, hogy táppénzre vegyenek fel. A saját háziorvosom tanulmányi szabin volt, úgyhogy a helyettesével beszéltem. Oda adtam az assztisztensnek a kórházi papírt, hogy bent voltam. Az nem volt elég (tartottam már tőle). Biztonság kedvéért a zárójelentést is magammal hoztam és nagy nehezen odaadtam. Kissé féltem odaadni, mivel hallottam már pár rémtörténetet arról, hogy egy hiv-fertőzött háziorvosa nem akart már nagyon foglalkozni a betegével, miután hallotta mi az alapbetegsége. A helyettesnél kiderült, hogy emiatt nem kellett volna félnem. Az asszisztense régebben ott dolgozott az osztályon és teljesen jártas volt a témában. Az orvos sem problémázott ebben a témában. A végén nagyon jót beszélgettünk. Mindenképp majd még vissza kell mennem saját házi orvosomhoz és vele is megbeszélni a dolgokat. A múltba már párszor arra gondoltam, hogy el kéne vele beszélgetni a témáról, de sosem tünt, hogy ott lett volna a megfelelő időpont, így mindig csúszott és csúszott. Ez az egész könnyebb lenne, ha nem lenne a hiv-fertőzés ilyen nagy tabu ebben az országban. Ennek a tabu oka, részben, az, hogy sokan nem tudják pontosan is mi az, hogy hiv és AIDS, az összefüggéseket és egyéb információkat erről. Sokat segítene, ha emberek kissé nyíltabb lennének és mernének kérdezni, beszélni és információkat beszerezni ezzel a témával kapcsolatban.

Nincsenek megjegyzések: