2008. november 26., szerda

Első alkalom táppénzen

Hétfő egy jó nap volt, mivel két hét után megint hallottam Drágám hangját. Amikor utoljára beszéltem vele, akkor még Máltán voltam és konferenciaszünetben megleptem egy hívással. Mire hazaértem ő már beteg volt: homok volt a veéjében és esetlegesen egy vesemedencegyulladással összekapcsolva. Két hétig nagyából csak sms-en keresztül kommunikáltunk.

Hétfőn háziorvosomnál is voltam. Volt irgum-burgum. Nem lehetett vitatkozni, sem fellebbezni az itélet ellen: kiírt táppénzre. mióta itt Magyarországon élek ez lesz az első alkalom, hogy kiírnak. Egyébként, amit mondott a háziorvosom, hogy az arcüreggyulladásm szépen legyalogolt a tüdőmre (épp egy hónapja volt az előző...), bár nem annyira gáz, mint október elején. Erre azt mondta, pihenni és feküdni, köptetőt már vettem mielőtt házidokihoz mentem, úgyhogy azt nem kellett beszereznem. Egyébként a tüdőmben már nem érzem, hogy ott még (túl) sok káros váladék lenne. A köptető segítségével javarészét a tüdőim eltávolították. Helyette, most be van gyulladva a torkom. Arra is van megoldás, torokfertőtlenítő tabletta.

A másik problémára, a bursitisre meg azt mondta, hogy az már tovább haladott állapotban volt, már az egész izület be van gyulladva, tehát jegelni kell. Jegelem is ész nélkül, mert, ha nem múlik el hamarosan, legrosszabb esetben bemerevedhet a könyököm, ami nem annyira szerencsés az én koromban. Egyébként vasárnap óta a jobb karom hatásköre 15 fokról kb 50-re nőtt most, úgyhogy szép javulás van, szerintem. Egyébként ez azt jelenti, hogy jobb kezemmel is tudok már megint enni. ;-) Közben már ki is tappintottam, hogy hol van most szövetfelesleg a duzzanástól. Ott tovább jegelek mint ahol nincs, vagy alig van duzzanás. Egészséges szövetet nem kéne hidegstressz hatására kitenni.

Szomszédok tegnap kérdezték, hogy miben segíthetnek, mármegint majdnem mondtam, hogy nem kell, megoldom, de miután arra gondoltam, hogy hogyan fogok én egy 6-os Szentkirályit hazacipelni a boltból ilyen könyökkel, megkérdeztem, hogy írhatok egy bevásárlólistát. Azt meg is írtam, egyik barátomat azzal zaklattam, hogy vegyen nekem egy BKV bérletet, mivel hétfőn lejárt az enyém. Szegény munka alá volt temetve, de elhozta kedden. És unokatesó is volt kedd este. Meg volt sértődve, hogy nem szoltam neki előbb, hogy beteg vagyok. Nénikém közben főzött nekem ennivalót és adott C-vitamint.

Lehet, hogy kissé túlságban vittem a (teljes) önállóságra való hajtásomat. Majd át kéne gondolnom ki, mi, hogyan, stb. Bár valószinű, hogy ez majd egy folyamat lesz.

Ja, hogy miért írok ilyenkor és nem alszom? Az előbb aludtam majdnem két órát, és most nem vagyok túlságosan álmos és amellett meg folyik a jegelés írás közben. Hatékony működés címszava alatt.

Egyébként, ami kissé rosszúl esett ma, hogy, amikor a főnökömnek jelentettem, hogy ezen a héten ne számítson rám, olyen érzést kaptam tőle a telefonon keresztűl, mintha személyes sértődésnek vette azt, hogy kiírtak. Lehet, hogy nálam van a hiba és rosszúl értelmeztem, de amikor az ember így itthon van, van ideje gondolkodni és az nem mindig jó... ;-)

Na, befejezem, még 5 percig jegelem a könyökömet és megyek aludni.

Nincsenek megjegyzések: