2008. április 21., hétfő

Berlini hétvége

Ezt a bejegyzést Berlinből írom, ismerősök hívtak meg egy hosszú hétvégére. Csütörtökün és pénteken nem nagyon mozdoltunk ki a házból, mivel gyalázatos volt az időjárás (hideg és zuhogó eső). Szombatra jobb volt már az idő, úgyhogy kirándultunk Potsdamba. Ott persze nem lehetett kihagyni Sanssouci palotát (sajnos csak angolul):Ugyan abban a parkban van a "Neues Palais", amit belűlről is megnéztük. Nagyon szép palota (és a kert is. Útközben azért még útba ejtettük a teaházikót, amit II. Frigyes építetett kínai/porosz stílusban:
Miután végig mentünk az új palotában lévő kiállitáson még elugrottunk Cecillienhof-ba. Itt tartották meg a második világháború után a híres Potsdami Konferenciát (sajnos csak angolul). Ez a palota angol stílusban lett építve a 20. század elején és probléma nélkül átvészelte a háborút. Ez az ablak mögött tarták meg a konferenciát, anno:
Ma (vasárnap) elmentunk a Museum Insel-re. Ott a berlini Dóm melett több museum van egy kupacban. A Museum meletti utcában épp egy bolha piacot tartottak. Majdnem vettem régi német papírpénzt, de visszafogtam magam. Épp, ahogy magamat visszafogtam a többi kirakatnál is. Álítólag minden vasárnap van ez a bolhapiac (de más helyeken is Berlinben). Több museumot be is terveztem, de naív voltam. Csak az egyiptomi kiállításra az Altes Museum-ban volt időm. Azt a kiállíást 3 őrán át néztem. Volt egy pár nagyon szép darab ott. A legszebb, szerintem, Nofertiti szobra volt:
Ami nagyon érdekes volt számomra, a nagyon sok érdekes dolgok között, az, hogy a nők a társadalomban egyranguak voltak a férfiakkal. Ez a szobrokból is kiderül. Emancipáció nem új dolog, ahogy a Bibliában már meg van írva: nincs semmi új a nap alatt...
Itt jól látható, hogy a nő öleli át a férfit: a nő az aktív fél a kapcsolatban. Sokkal többet mesélhetnénk...
Amikor végeztem a muzeumba, jött egy sms egyik berlini ismerősömtől, akit eddig még csak a csettről ismertem: lenne-e kedvem talizni egy kávéra, sörre. Egy kis sms csata után eldőlt, hogy a Prinzknecht-ben találkozunk fél hétkor. Oda felé jól eltvédtem, majdnem végig gyalogoltam a rossz utcát. A végén 2 percet késtem (csak). Aki ismer, tudja, hogy nálam az annyit jelent, hogy időben voltam :-)

Jól eldumáltunk ketten. Mondjuk ez a pár nap alat elég sokat javult a német tudásom, bár van még bőven mit javítani rajta. Aztán egyik barátja épp arra járt, akivel kb 10 éve nem beszélt és hármasban folytattuk a beszélgetést. Valahogy felbukkant, hogy naponta kétszer szed gyógyszert. Kiderült, hogy 11 éve fertőződött meg egy erőszakolás kapcsán, amikor 21 volt. Az ismerősöm mondta, hogy semmi gond, hogy akkor most 3-an ott az asztalnál pozitívak vagyunk. Az ismerősöm most 16, 17 éve fertőzött. Mivel hirtelen észbe kaptunk, hogy késő van már (22 óra volt már) el is mentünk.
Holnap még egy nap itt Berlinben és akkor kedd reggel repülök vissza Pestre. Délután mindjárt egy találkozó egy ingatlanhitelügyintézóvel.

Nincsenek megjegyzések: