2007. január 29., hétfő

"Magic" Johnson és a kollegám

Ma majdnem véletlenül egyik kollegámnak elmondtam hogy mi van: hogy HIV-fertőzött vagyok. Hogy mi volt?

Múlt héten pénteken néztem bennt az irodában a cégés tévén egy műsort. Ez a műsor egy konferencián készült ahol a cégem eladói voltak hogy a 2007-es évre kapjanak információt a stratégiárol, stb. Általában szokott lenni is egy vendég a cégen kivűlröl. Idén Earvin "Magic" Johnson volt. Pénteken a kollegám egyszer-kétszer oda pillantott képernyőmre és akkor még azt gondolta hogy a Mike Jordan volt. Még mondta hogy nagyon meghízott a Jordan.

Ma reggel a kollegám is megnézte az egy órás programot és rájött hogy a Magic Johnson volt. Azzal semmi gond, de ami döbbenetes volt hogy mit mondott a kedved asztalszomszédom: azt hitte hogy már rég meghalt a Magic és csodálkozott hogy ilyen sikeres üzletember (manapság kb. 20 ezer ember dolgozik a Johnson-nak). Nagyon vissza kelett magamat fogni hogy nehogy leckéztessem a kollegámat a gyógyszerekröl. Ami nekem feltünt hogy mennyire tájékozatlanok általában az emberek itt Magyarosrszágon a HIV-vel kapcsolatban. Nyugaton sokkal többet tudnak az emberek a témárol.

Ez szerintem nagy részben a médián múlik. Itt magyarországon nem igazán téma és ha HIV/AIDS-röl megy, akkor meg pletykalap szinten. Sokat segíteni, szerintem, ha itt Magyarországon a komoly média komolyan foglalkozna a témával. És akkor nem a kapucnis HIV-fertőzötre, a László kórház előtt, gondolnék, hanem valami programot magasabb hozzáadott értékel. Véleményem szerint csak így lehetne az embereket tanítani, oktatni és a tabút feloldani. Tabúknak egy főoka általában a tudatlanság szokott lenni.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

lehetne egy intim kerdesem?
a parod is poz?
b.

Independence írta...

Perssze hogy kérdezhetsz. Igen, a párom is poz. Ő most kb 4 éve már gyógyzerezik.

Névtelen írta...

Ok. igy ertheto, bar halottam olyanrol, hogy poz-neg pár.
B.

Névtelen írta...

Szia a gondolatod vegehez szolnék, hozza. Mi kb egy eve rakunk ossze egy egyesuletet azert, hogy tortenjen is valami a prevencioval kapcsolatban. De tudod itt is az a bokkeno es szerintem azert is akadozik, mert az allam nem ad penzt a kommunikaciokra, a multi cegek pedig akkinek lenne elhajtanak azza a felkialtassal, hogy serti a ceg imazsat, ha az AIDS/HIV prevenciotra penzt ad. Addig pedig marad a kapucnis fiu. Bar nem szeretnenk:)

Névtelen írta...

érettségin megbuknál bazmeg:
tabu rövid u
nyűgös rövid ö
stb
gonzi voltam

Independence írta...

Szia gonzi,

mielőtt itt itélkednél, talán jó lenne tudnod hogy nem Magyarországon nőttem fel, hanem külföldön. kb két éve lakom Magyarországon.