2009. június 23., kedd

Lyukasztás megvolt

Ma reggel megvolt megint a randim a Nellivel és az Ágival. Ma nem a megszokott 2 vagy 3 cső vért vettek le, hanem mindössze 8-at. A megszokott vizsgálatokon (CD4, vírusszám és vérkép) kívűl még CRP-ét néznek, HBS-antitesteket és azt is, hogy van-e Kaposi sarkómám. Márciusban a fogászaton észrevettek egy elszíneződést a szájpadlásomon, ami lehet, hogy Kaposi. A ma levett vérmintábol meg lehet állapítani, hogy jelen van-e vagy sem a vírus, ami okozza a Kaposit. Ammenyiben pozitív lesz, majd tovább kell majd nézni, hogy mennyire sulyos és elterjedt a dolog. Egyébként, akkor visszamenőleg azt lehet mondani, hogy március óta (de talán már tavaly december óta) az AIDS stádiumában voltam, mivel Kaposi a betegség ennek a fázisának egyik jellemző mutatója.

A HBS-antitestekre való testet én kértem a múlt héten, amikor a főorvosnál voltam, hogy beszámolják a keddi proktológiai kontrollrol. Amikor még Hollandiában laktam, elkezdtem a hepatitis A és B elleni oltás sorozatot (ami 3 injekcióbol áll). Az első kettő megvolt Hollandiában, a harmadikra már itt Magyarországon került sor, de 2 évvel a második injekció után. Ez nem protokoll szerinti eljárás és tudni szeretném, hogy mennyire vagyok védett a hepatitis B vírus ellen. Egyébként nem lenne rossz ötlet, ha minél több ember kéri az oltást, mivel amennyiben elkap egy hepatitis B fertőzést és krónikussá válik (ami HIV pozitívoknál könnyebben megeshet), májrákot okozhat. Egy krónikus hepatitis B fertőzést lehet kezelni, részben azokkal a gyóyszerekkel, amik HIV-re is hatékonyak, de jobb kikerülni a hepatitis B-vel való fertőzést.

A CRP pedig egy fehérje, ami fontos szerepet játszik gyulladási folyamatokban. A májusi CRP értékem elég magas volt (110, normál esetben 10 alatt szokott lenni). Ez összefüggésben volt a vastagbélgyulladásommal. Remélhetőleg most ez a mutató jóval alacsonyabb lesz majd, ami szintén arra utalna, hogy javulóban vagyok.

Nelli azt mondta, hogy ha nagyon kiváncsi lennék, akkor csütörtökön telefonálhatok a CD4-számok miatt, mivel az biztos meglesz. A többi lehet, hogy majd később lesz meg.

A főorvossal való találkozásom majd július első hetében lesz egy úri időpontban: reggel 9-kor ;-)

Nincsenek megjegyzések: