2008. június 3., kedd

Tej országából gyümölcslevek országa?

Ami a múlt napokban feltünt itt Hollandiában, az, hogy úgy tűnik, hogy a tej egyre inkább háttérben szorúl a gyümölcslevek javára. És ha gyümölcslevekről beszélek, akkor nem a sima almalé, narancslé vagy paradicsomléröl van szó. Nem, itt mindenféle gyümölcsöket kifacsarva kevernek. Most ebédhez (hagyományos holland módra szendvics), ittam egy alma-körte-málna keveréket. A cimkén fel is van tüntetve, hogy egy 250 ml-es flakon másfél almát, egy körtét és 10 málnát tartalmaz. Ma reggel egy narancs-kivi levet ittam (eldobtam már a flakont, úgyhogy nem tudom hogy mennyi melyik gyümölcsből van benne). A hétvégén pedig egy alma-kivi keveréket is kóstoltam. Az se volt rossz.

Közben itt Amszterdamban egy kisebb magyar kolónia kezd kialakulni. Az egyik csapattársam a város másik oldalán dolgozik (tegnap voltunk vacsorázni egy marokkiak által vezetett olasz étteremben (itt annyi etnikum keverődik, hogy nem kell csodálkozni, ha egy eszkimó egy vietnámi éttermet vezet)). Ma reggel meg egy pesti kolleginát találtam a szembeni asztalnál. Az egészben meg az a vicc, hogy a csapattársam és a kollegina ugyan abban a szállodában vannak.

Egyébként nem is beszélve a turistákról. Tegnap este, amikor az étterembe mentünk, a Damrak-on, szemben a tőzsdével, hirtelen csak azt hallottuk, hogy valaki mondta: Jucika, szerintem rossz felé mész. Gyere erre felé. Az nekem még egy kicsit szokatlan, hogy Amszterdam kellős közepén magyarokat lehet hallani.

Nincsenek megjegyzések: