2007. augusztus 8., szerda

Menekülés vagy szabadság?

Nem mondhatom, hogy ma unatkoztam. Reggel még eléggé gyilkos hangulatom volt, ahogy lehetett már olvasni. Mielőtt elmentem volna az irodába, felhívtam egyik holland barátomat, aki az ország keleti részében él és mint virágkötő dolgozik. Már többször elhívott magával szabadságra, de vagy neki nem volt jó az időpont, nekem nem volt jó, vagy egyéb más probléma volt. Nekem ez a gyilkos hangulat arra utal, hogy kezdek megint nagyon kifáradni és kell egy kikapcsolódás. A virágkötő azt válaszolta, hogy még mindig tervben van az utazás Ibizára.

Az agyam nem nagyon volt a munkámnál ma, de valahogy sikerült lenyugodnom a nap folyamán. Délután felhívtam a kinti főnökömet. Egy kicsit beszélgettünk, aztán megkérdeztem tőle, hogy lehet-e szó arról, hogy szeptemberben egy hetek kivehetek. Az első válasza az volt, hogy inkább ne, mivel a szeptember nagyon zűrös időszak. De másrészt azt mondta, hogy tudja, hogy a múlt hónapok számomra nagyon zűrösek voltak, mivel volt egy pár elég nehéz és különleges feladatom. Következő amit mondott az volt, hogy biztos vagyok-e benne, hogy egy hét elég lesz? Nem akarok még egy második hetet kivenni. Válaszként azt mondtam neki, hogy lehet, hogy egy-két napot pluszban kiveszek, de két hét nem kell. Előtte egy kinti kollegával is beszéltem, aki nekem küldi az anyagok részét és ő meg azt mondta, hogy nyugodtan menjek szabira. Ha a szabim miatt előbb kell beadni az anyagokat, szóljak időben és megoldjuk. Szóval, a kinti kollegák nem csinálnak gondot abból ha szeptemberben mennék.

Este két baráttal beszéltem. Egyik innen Pestről, másik Amsterdamból. Az egyik beszélgetés után megint tombolt a hurikán a fejemben, a másik után meg teljesen lenyugodott. Egy fontos tényező szerintem a nyelv volt. Mivel a hollandban nagyon jól felismerem az árnyalatokat és finom külömbségeket, ezt a magyarban (még) nem ismerem (annyira). Remélem, hogy az éjjel most jól tudok aludni (bár nincs már sok hátra...).

Közben még a szeptemberi kiruccanásról is gondolkoztam. Most menekűlök vagy csak simán megyek szabira, pihenni. Bár lehet, hogy menekülésre hasonlít, keményen megdolgoztam a szabad időmért. Szerintem megérdemeltem ezt a hetes kikapcsolódást (ha összejönn).

Itt van egy klip, amit egy holland együttes csinélt: que sera, sera. Ami lesz, az lesz... Nem jó ha az ember a jövőröl idegeskedik. Úgyis eljönn annak, aminek jönnie kell... ;-)


Nincsenek megjegyzések: