2007. augusztus 5., vasárnap

Összehasonlítás


A tegnapi esküvő jó volt, bár eléggé más volt, mint amihez hozzá vagyok szokva holland és belga esküvőkhöz képest. A polgári része nagyon olyan hivatalos, majdnem bírósági targyalásra emlékeztetett. Az esküvőknél, amiket eddig láttam Hollandiában és Belgiumban sokkal közvetlenebbek voltak, személyesebbek. Az is lehet, hogy ez az esküvő pont így sikerült. Nem tudom.

Ja, Schatzi, a jóslatod nem jött be. Nem késtem el, sőt, fél órával kezdés előtt ott voltam. :-P

Az egyházi része is kicsit furcsa volt részemre, annak ellenére, hogy református templomban tarották. Eddig még csak teljes istentiszteletet látam egy egyházi esketésnél. Ez az jelenti minimum egy óra, ének, bibliaolvasás, prédikáció. Tegnap egy fél órás volt, nem volt ének, volt egy idézet a bibliából, rövid prédikáció és aztán az eskűtétel. Sejtem azért volt, mert a násznép fele római katolikus volt, vagy egyáltalában nem jár templomba. Egyébként rádöbbentem megint, hogy mennyira nagy nyomot hagyott a múlt rendszer. Hollandiában a kereszténységröl való tudás alapismeretnek számít. Tegnap tőlem kérdezték a kollegák mi mit jelent, stb. (útközben katolikus, luteránus és református templommal találkoztunk). Mondhatom, hogy a tegnapi nap tele volt új élményekkel.

Visszafelé a volt főnökömmel mentem villamoson. Mivel mind ketten nem mentünk a vacsorára és közel hat óra volt, eléggé ki voltunk éhezve. Úgy döntöttünk, hogy el megyünk vacsorázni. A villamoson elég jól elbeszélgettünk a hitről, a melegségröl, kapcsolatokról. Hét óra volt már amikor mind ketten haza mentünk. Eléggé ki voltam fáradva, pedig nem nagyon csináltam semmit egész nap.

Nincsenek megjegyzések: