2007. május 19., szombat

Alive & Well - Christine Maggiore - vélemény


Az egyik cikkem kommentjében István a véleményemet kérte az egyik HIV/AIDS-el kapcsolatos oldalrol, amit talált. Egyébként, szeretnék gratulálni a negatív eredményeddel. Igyekezz így tartani, István. Azzal szeretném kezdeni hogy nem vagyok orvos és a véleményem a személyes véleményem.


Az első benyomásom az volt hogy megijedtem a tartalmátol. Szerintem nem rossz dolog ha emberek kritikusan követik a tudományt és olyan kérdéseket tesznek fel amire mások nem is gondoltak. Az benne van a pakliban ha valaki tudományal foglalkozik. De az is benne van hogy nem keverünk össze dolgokat amiket nem tartoznak egymáshoz. Ez az utolsó dolog nagyon veszélyes is lehet.


Az egyik dolog amit írnak a honlap egyik első oldalán hogy nem értik hogy külömböző országokban külömböző módon definiálják az AIDS-et. A különféle definiciók részben abbol erednek hogy ez a betegség egy szindróma, azaz egy tünetcsoport. Ember- és helyzettöl függően máshogy alakúlhat a betegség folyamata. Van akinél elég gyorsan lefolyik, van akinél elég sokáig kibírja a szervezete és vannak is olyanok akiknél látszólag nem is romlik az immunrendszerük látványosan.


Megpróbáltam felírni minden dolgot, ami szerintem nem stimmel a Christine Maggiore honlapján. Nagyon sok volt és nem biztos hogy végeztem volna vele. Annyit szeretnék még róla mondani hogy jobb ha az ember oda figyel arra amit írnak itt, mivel könnyen félrevezethet.


Nem minden rossz amit írnak itt. Ami szerintem jó, az hogy "harcosan" áll az életben. Mind minden betegségnél nagyon fontos hogy milyen az illető lelki hozzáállása. Ha a beteg feladja, még a legjobb gyógyszer sem segíthet rajta. Egy másik jó dolog ebben ezen az oldalon, szerintem, az hogy beszél az alternatív módszerekröl. Ezek segíthetnek, de a legtöbb esetben nem olyan hatékonyak mint a most kifejlesztett és fejlesztendő gyógyszerek, de mindenképp erőshetik a szervezetet hogy minél tovább gyógyszerszedés nélkül élhet az ember.


Utolsóként még a következő linket javasolnám. Itt (angolul) olvasható a bejegyzés Christine Maggiore-röl a Wikipediában. Röviden a történet fontos részei: miután kiderült hogy HIV-fertőzött AIDS aktivista lett és rövid idő utan a disszidensekkel megismerkedett. Férjhez ment, két gyereket szűlt. Sosem szedett gyógyszereket. A fiának nem volt semmi baja, de a lánya meghalt tüdőgyulladásban (Pneumocystis jiroveci, régebbi neve PCP). Ez egy oppurtunista fertőzés, ami már mutat AIDS-re. Ezen kivül a kislánynál azt állapiították meg hogy a korához képest túl alacsony volt a sulya és magassága, ami krónikus betegséggel függ össze. Ezen kivül még más dolgok is voltak amik utaltak HIV-fertőzésre.


Röviden mi a véleményen erröl az oldalrol? Tartalmaz egy, két jó dolgot, de alapbol szerintem eléggé veszélyes oldal, amit jobb ha kerüljük.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszönöm a kimerítő választ és a véleményt.