2007. április 22., vasárnap

300


Épp most jöttem vissza a mozibol. Nem tudtam koncentrálni és fogtam magam és elmentem a moziba. A film amit végül is megnéztam a 300 volt. Elég nagy benyomást hagyott az a film. Egyrészt mivel a története és üzenete miatt, másrészt avér miatt ami ott frecsogott. Röviden a sinopsis: Xerxes, perzsa király le akarja rohanni Görögországot. Leónidasz, a spártai király nem akar hódolni a perzsa király előtt és emiatt Xerxes bevetti a hadseregeit hogy lerohanja Spártát. Belső okok miatt nem lehetett kivonulni a spártai hadsereggel, úgyhogy csak 300 önkéntes ment. Egy rövid leírás itt található.
A tanúlság amit ebböl a filmböl levonok az hogy ha nem harcol az ember az ideáljaiért, el fogja veszíteni őket. Nem harcolni az ideáljaidért mindig könnyebb. Érthető, mivel ha harcol az ember az ideáljaiért van mit veszítenie. Ez az ár akár nagyon magas is lehet. De az egész történelemban vannak emberek akik ezt (szerencsére) megcsinálják. Kiállnak az ideájaikért és ezzel mindenkinek jobb életet biztosítanak. Remélem hogy amikor rám kerül a sor, én is olyan tudok lenni mint Leónidasz.

Nincsenek megjegyzések: