2007. április 23., hétfő

Vérvétel

Na, mielőtt megyek a Lászlóba vérvételre, van még egy-két percem. Tegnap este valaki kérdezte tőlem hogynem izgulok a vérvétel miatt. Röviden, tömören: Nem. Ha jó az eredmeny, marad a helyzet ami tavaly március óta megvan: egy HIV-fertőzött, aki ellenőrzés alatt van, de egyenlőre még kezelés nélkül boldogúl. Ha meg rossz az eredmény, akkor szembe kell néznem azzal hogy lassan eljönn az idő a kezelés megkezdéséhez. Egyébként tegnap arra döbbentem rá, hogy már 4 hét elmúlt és eddig minden nap bevettem reggel a vitaminjaimat. Ez az automatizmus az egyik feltétele annak hogy, ha gyógyszert kell majd szednem, minél nagyobb siker legyen a kezelésnek. Egy hosszútávú sikeres kezelésnek az egyik titka az hogy az idő legalább 95%-ában a beteg a gyógszereit időben beveszi. Na, szaladok, mert egyébként felborul a mai programom. Nyolcra kell beérnem az irodába a nyelvvizsgára: Qui vivra, verra!

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

es lelkileg keszen allnal a gyogyszeres kezelésre??
B.

Independence írta...

Igen. Lelkileg sok mindenre felkészültem. Még arra is ha netán nem hatnának a gyógyszerek, ami nagyon ritka esetben elő szokott fordulni.

Névtelen írta...

le a kalappal. nekem ez még nem ment. :-)
B.

Névtelen írta...

Independence!
Ahogy elnézem a legutolsó laboreredményeid, a vírus valóban elég magas, de a CD4-szám meg túl jó ahhoz, hogy beleugorj egy gyógyszeres kezelésbe, szerintem még lehet vele várni bőven. Ugyanis csak akkor ajánlják fel magas vírus esetén a kezelést, ha a CD4 darabszám igencsak 500 alá esik. Ami viszont becsülendő benned, hogy már most "gyakorlod" a gyógyszerszedést. Egész biztos vagyok benne, hogy azzal nem lesz gondod, hiszen Te is tudod, mik a gyógyszerszedés szabályai. Sajnos, a többség erre nem ilyen jó lelkiállapotban készül fel vagy egyszerűen nincs is ideje felkészülni. Te egy tudatos és ha szabad ezt mondani: egy "ideális" HIV-fertőzött vagy, bár maga a HIV-fertőzés nem ideális dolog. Gratulálok Neked! És meglátjuk mit hoznak az eredmények. Tout les chat est noir:) a válaszom a francia mondatodra:)

Independence írta...

Köszi szépen Névtelen ;-)

Még nem gondolom hogy nekem egyhamar kéne kezdeni a gyógyszerszedést, de lelkileg fel vagyok rá készülve. Egyébként az a tervem hogy minél hosszabb gyógyszer nélkül meglenni, mert mivel a gyógyszer életet ment, egyben elég nagy méreg is.

Egyébként majd május 10.-én hallom az eredményt.

Névtelen írta...

miért csak olyan későn hallod az eredményt?
amúgy szerintem is, Te még messze vagy a gyógyszerszedéstől, de érdekes, hogy pont egy ilyen lelkileg meg közel is?